ingeborgvandam.reismee.nl

Wat een maand!

Hey everyone,

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste blog online heb gezet. De afgelopen maand ben ik he-le-maal vergeten om een update te maken, dus deze blog wordt een uitgebreid verhaal van wat er de afgelopen maand is gebeurd!

First things first, hier in Engeland is het ook een hele tijd nog super mooi weer geweest! Ik heb echt enorm genoten van de lange wandelingen met mijn “vervangende” hond: Foxy. Daarnaast ben ik doordeweeks druk bezig met het verzorgen van kinderen, koken, bakken, wassen en ga zo maar door! Echter, ik ben ook nog steeds hard bezig met mijn Engelse lessen. Ik heb nu 5 lessen gehad en merk dat ik het soms toch redelijk lastig vind om met al die Engelse regels rekening te houden. Dit komt mede doordat ik vaak Amerikaans-Engels gebruik en niet het Britse-Engels, hier zit namelijk nogal een verschil in qua uitspraak en qua woordkeuze. Mijn host-kinderen kennen dan ook geen genade en verbeteren mij wanneer ik woorden niet goed uitspreek.

In de weekenden ben ik vooral Zuid-Engeland aan het verkennen. Ik ben de afgelopen maand op verschillende plekken geweest, zoals: Newbury, Basingstoke, Portsmouth, Stockbridge, Guildford en Isle of Wight!

Laten we beginnen met Portsmouth! Hier ben ik geweest met twee andere Nederlandse Au pairs, die ik heb leren kennen op de trainingsdag van mijn agency. We zijn Portsmouth ingedoken en hebben veel mooie plekken gezien, maar natuurlijk ook een leuke club opgezocht! Ochtend daarna gezellig ontbeten en nog verder Portsmouth ontdekt! Portsmouth is zeker een plaats waar ik nog een keer naar toe zou willen.

Ook Newbury (Enorm knus stadje) heb ik goed leren kennen, maar ondanks dat heb ik daar niet de hele dag doorgebracht.. Lieke (Een andere au pair) en ik waren daar deels om naar een supertoffe film te gaan, maar op het laatste moment kwamen we er achter dat we in de verkeerde stad waren… Gelukkig waren we net op tijd in Basingstoke om toch nog mee te kunnen genieten van de film! Basingstoke is waar het grote winkelcentrum zit met een enorm scala aan winkels en lekkere eettentjes, ook zeker een bezoekje waard!

In het weekend van 20 oktober ging mijn host-familie een weekje op vakantie, waardoor ik een week alleen thuis was. Nou ja, alleen? Ik had genoeg mensen om mij heen om er een leuke vakantie van te kunnen maken. Er werd gewandeld, ik had mijn eerste Ă©chte Engelse ontbijt en een heerlijke High Tea in het kleine plaatsje Stockbridge! Het tentje waar we hebben gegeten was zeker oud, maar dat maakte de smaak er niet minder om. Tijdens mijn week hier was er ook geen school en heb ik vooral van de gelegenheid gebruik gemaakt om echt even uit te rusten van mijn eerste maand hier, want de tijd vliegt maar de energie ook. In de vakantie ben ik ook even naar de kapper geweest om mijn haar lekker te laten verwennen. Het enige wat het nog nodig heeft is een knipbeurtje, maar dat komt wel een keer in Nederland.

Guildford was een enorm leuke stad, waar ik voor het eerst Halloween heb gevierd in het uitgaansleven van Engeland. Echter, niet iedereen had de memo gekregen dat het een halloweenfeest was dus helaas zat ik als een van de weinige onder het nepbloed. Voordeeltje: Ik heb mijn outfit voor de carnaval al deels binnen!

We eindigen met vorig weekend, want ik ben dat weekend naar “Isle of Wight” geweest. Het is een klein eiland ten zuiden van Southampton, maar wat een prachtige plek! Er zijn enorm veel toeristische attracties en wat een wandelingen weer dit weekend. Maar de plaatjes en herinneringen die je ervoor terugkrijgt zijn onvergetelijk!

Mijn laatste week, zo moet ik toegeven, heb ik voor het eerst last gehad van een buitje heimwee.. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou komen, maar toch was het daar ineens. Mijn host-mom was gelukkig enorm begripvol en liet mij een paar avonden eerder stoppen met werken om goed op te laden! Ik kan niets anders zeggen dan dat ik daar heel dankbaar voor ben. Gelukkig ben ik weer goed opgeladen en staan er genoeg plannen in mijn agenda met enorm gezellige mensen! Dit weekend ga ik naar “Bath” en hebben we zaterdagavond filmavond en gezamenlijk diner met een aantal au pairs. Volgend weekend komt een van mijn lieve vriendinnetjes langs en ben ik een weekend in London! Genoeg fantastische plannen in het vooruitzicht!

Lots of love,

Ingeborg




Reacties

Reacties

Miranda Serrarens

Wauw Ingeborg.
Zo leuk om te lezen hoe het met je gaat. En zo veel onderneemt daar.
Ook leuk om zo wat foto's voorbij zien te komen op facebook.
En wat bof je met het gezin waar je zit. Super fijn.
Heel veel plezier .geniet ervan meis.

Liefs Miranda

Toos

Hey Ingeborg,
Leuk om weer iets van jou te lezen!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je in een fijn gezin bent terechtgekomen.
Lieve groetjes?

Diana

Wat heerlijk dat je zo geniet! Het is vast een prachtig land, lieve mensen. Veel plezier en ik volg je graag xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active