ingeborgvandam.reismee.nl

Eerste week

Hey everyone,

Na een aantal dagen bij mijn host-family wil ik jullie graag een update geven van hoe het hier gaat!

Zondag heb ik afscheid genomen van mijn lieve familie, vrienden en collega's om een aantal uur later weer op te staan voor mijn vertrek. Het is een grote achtbaan geweest die twee dagen, maar ik ben blij dat ik zoveel lieve berichtjes etc. heb mogen ontvangen. Maandagochtend was het dan eindelijk zo ver, mijn vertrek naar Engeland. Ik moest om 4 uur 's ochtends op om om 5 uur te vertrekken. Na een emotioneel afscheid van mijn ouders, zusje en broertje stapte ik een aantal uurtjes later in het vliegtuig. Op weg naar mijn grote nieuwe avontuur.

Toen ik aankwam stond de taxi voor mij klaar om mij naar mijn host-family te brengen. Toen ik daar aankwam kwam de moeder van het gezin (Gemma) aanrijden in de auto, zij had net de jongste twee kinderen weggebracht naar school. Na een kopje thee en het verplaatsen van mijn super zware koffer :P, zijn we even naar Andover geweest om daar wat boodschappen te doen. Het is niet zo heel ver van mijn huis hier, dus dat is erg fijn! Daarna was ik he-le-maal kapot dus heb ik even een 'powernapje' gehad. Rond 4 uur 's middags kwam de vader (Richard) thuis en hebben we samen gereden. Het links rijden is even wennen, omdat je ook aan de andere kant zit en ik moest nog wat wennen aan het inschatten van de ruimte. De straten zijn daarnaast ook nog erg smal, maar ik mocht wel meteen in mijn eentje verder! Het ontmoeten van de kinderen was erg leuk, maar ik kon merken dat iedereen nog aan elkaar moest wennen. De rest van de avond hebben we wat gegeten en heb ik mijn cadeautjes overhandigd. Het eten is soms wel een dingetje, want de kinderen eten hier apart van de ouders. De ouders zijn vaak pas laat thuis dus dan moet ik zelf kijken met wie ik mee eet.

De dinsdag was mijn eerste werkdag, waarbij de ouders echt super fijn enorm hebben meegeholpen. Toen ben ik een rondje gaan lopen met de hond en even naar de Tesco gegaan. Wat een enorme winkel en wat zijn de rotondes hier chaotisch, net of ik elke keer over het KeizerKarel moet rijden..

De kinderen zijn vaak enorm moe na school en hebben dan nog verschillende clubs, dus als ze naar bed moeten zijn ze helemaal uitgeteld, wat soms leidt tot wat 'tantrums' en wat gehuil en geschreeuw. Echter, het lukt me redelijk goed om hier doorheen te kijken en ze toch te laten doen wat moet gebeuren. Gisteren kon ik merken dat ze echt toe waren aan weekend, maar heb ik toch nog samen met ze wat cupcakes versiert voor de verjaardag van hun neefje vandaag! Enorm leuk om dit ook te doen in plaats van te zeggn dat ze hun huiswerk moeten doen :P!

Ik heb al verschillende Au pairs leren kennen! Ik ben al met een paar Au pairs naar Stonehenge gereden en met twee andere Au pairs wat koffie gaan drinken. Vandaag is mijn eerste vrije dag, dus ik ga met een Au pair naar Winchester om wat te winkelen en gezellig wat te eten samen. Het meisje met wie ik vandaag ga is een Duitse Au pair, die (als we niet in Engeland zijn) maar 40 minuten van mij vandaan woont!

Mijn volgende update en foto's van deze week zullen snel volgen!

Lots of love,
Ingeborg

Reacties

Reacties

Marjo van Eck

Klinkt leuk Ingeborg, nog veel succes daar ??

Dieke Theunissen

Leuk Ingeborg! Veel plezier daar...

Oma

Ik vind deze berichten erg leuk wij genieten omdat het jou goed gaat dag schat??

Margot

Leuk om te lezen dat je het leuk hebt!

Toos

Wat leuk Ingeborg! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
Dikke kus van ons❤

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active